:S1064 - You have an error in your SQL syntax

Beste mensen,

Ten eerste wil ik vertellen dat Piwik super werkt! Echter als ik mijn webwinkel wil gaan backuppen dan krijg ik de volgende melding:

1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ‘group,feedburnerName from piwik_site’ at line 1

select idsite,name,main_url,ts_created,ecommerce,timezone,currency,excluded_ips,excluded_parameters,group,feedburnerName from piwik_site

Het lijkt mij iets met PIWIK te maken te hebben. Iemand een idee waar ik dit zal kunnen vinden?

Dank je vriendelijk!

Fijn weekend,

Ron

Goed, inmiddels weet ik dat het veld: group (in de tabel piwik_site) niet mag voorkomen. Volgens mijn provider dien ik deze tabel aan te maken met de naam veranderd in “group” i.p.v. group.

Maar hoe doe ik dit? Iemand een idee?

Dank je, Ron

Zojuist kreeg ik onderstaand bericht van mijn provider:

In de foutmelding die je kreeg:

1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ‘group,feedburnerName from piwik_site’ at line 1

select idsite,name,main_url,ts_created,ecommerce,timezone,currency,excluded_ips,excluded_parameters,group,feedburnerName from piwik_site

wordt duidelijk gesproken over een fout in de query. De fout zit in de buurt van group,feedburnerName. Zoals ik liet zien met de queries doet

select group,feedburnerName from piwik_site

het niet, met dezelfde foutmelding, maar

select “group”,feedburnerName from piwik_site

werkt prima.

Misschien moet je contact opnemen met degene die dit gemaakt heeft?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Groetjes, Ron